Mikaela Riisager

Keimos Dixie RNF 2245 & Justin Time

Upp och ner

Publicerad 2014-05-19 10:43:46 i Allmänt,

 
Fantastisk träning igår. Underbar kompensation för katastrofpasset i lördags. Med hjälp av våran underbara tränare så fick vi igång bakbenen lite mer på honom och tjenare vilken känsla! Justin är "lite" bekväm av sig och jag kämpar fortfarande med att våga rida fram honom för skänkeln, våga ligga an och rent av bolla honom lite mellan dem så det går inte fort fram så ibland när han bara glimmar till på det sättet så tror jag att jag skulle kunna dö lycklig.

Dixie däremot har ajaj igen och jag är bara stört tacksam för att det inte dröjer länge till innan vet kommer igen. Tre dagar liksom så kan hon få hjälp. Tur i oturen liksom. Vet liksom inte riktigt vart man ska ta vägen när hon ser så där ledsen ut och försöker så gott hon bara kan ändå. Än är det nog en bit kvar innan hon är helt bra...
 

Team Riisager

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Hästrädd hobbyryttare med en tant och en bäbis (läs: en New Forest avsett för avel och en halvblodskille på 170 cm i den ordningen). Målsättning 2014? Genomridet lätt dressyrprogram oavsett resultat. Långsiktig? En ny generation New Forestar som sopar banorna och egna meriter på minst MSV nivå. Det går ju alltid att satsa högt liksom ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela