Mikaela Riisager

Keimos Dixie RNF 2245 & Justin Time

LC:1

Publicerad 2014-05-12 11:15:00 i Allmänt,


Just nu tränar jag och Justin på LD:1. Det gick ju fint sist och vi tänkte rida en till den 29/5 (håll både tummar och hovar!) men redan nu har jag börjat titta på LC:1. Se lite vad det är jag ska förbereda honom på. Lite läskigt för en skogsmulle/ponnyryttare men jag tror det ska gå bra. Däremot blir jag lite förvirrad av moment 6. Jag tolkar det som en ökad steglängd över diagonalen med tillåten lättridning. Är jag helt ute och cyklar när jag får för mig att det är en valmöjlighet?

Sist jag red en LC:1 för domare så var det 2005 och jag kan verkligen inte påminna mig att någon lättridning var tillåten men uppenbarligen har det hänt lite sedan dess. Tänker att det skall nog gå bra ändå.


Mikaela & Justin   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Hästrädd hobbyryttare med en tant och en bäbis (läs: en New Forest avsett för avel och en halvblodskille på 170 cm i den ordningen). Målsättning 2014? Genomridet lätt dressyrprogram oavsett resultat. Långsiktig? En ny generation New Forestar som sopar banorna och egna meriter på minst MSV nivå. Det går ju alltid att satsa högt liksom ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela